Old, but gold! Ik krijg gewoon nooit genoeg van "Starstrukk" van 3OH!3 en Katy Perry. Het liedje, het clipje: perfect! Het deuntje en de tekst blijven gewoon constant in je hoofd zitten. Absoluut mijn favoriet nummer van 2009. Ohemgee, jahoor, dat is alweer vier jaar geleden! Time flies! Reden te meer om te genieten. Enjoy!
I think how I should make love to something innocent, without leaving my fingerprints out. L.O.V.E. is just another word I never learned to pronounce.
Dit was alweer het laatste bericht van de themaweek, met als thema muziek. Hopelijk hebben jullie van deze afwisseling op Fashionologie genoten. Vanaf morgen verschijnen er weer normale berichten op Fashionologie, maar niet getreurd, er komt nog steeds elke zondag een liedje online! ;)
"Big Girls", "Grace Kelly", "Lollipop", "Relax, Take It Easy", "Blame It On The Girls", "Elle Me Dit", "Happy Ending", "Popular", "Celebrate", ... Allemaal van Mika! En je kent ze vast allemaal. ;) Vandaag laat ik jullie echter nog eens "We Are Golden" luisteren. Een ouder liedje van ika, maar zeker niet minder bekend. Toen deze single uitkwam, was ik er niet zo'n fan van, maar tegenwoordig ben ik er compleet weg van! Enjoy!
Ik heb twee albums van Paramore en ben helemaal fan van hen sinds ik "Misery Business" voor de eerste keer hoorde. Love love love! Ook toen ik "Still Into You" voor de eerste keer hoorde, was ik op slag verliefd. Dit moést ik gewoon met jullie delen! Heel veel luisterplezier!
Some things just make sense and one of those is you and I!
Ik was eerst helemaal geen fan van Selena Gomez, maar na haar liedje "Naturally" veranderde dat. Ik kocht haar CD "Kiss 'n Tell" en draaide hem helemaal grijs. Dit is echter al weer een tijdje geleden en buiten die plaat kende ik totaal geen liedjes van deze jongedame. Ik besloot wat meer muziek van haar op te zoeken en stootte toen op "Who Ways". I'm hooked!
Who says you're not perfect? Who says you're not worth it?
Eén van ijn favoriete liedjes is Livin' La Vida Loca van Ricky Martin. Hoewel dit liedje vaak wordt beschouwd als 'marginaal', krijg ik er altijd een goed humeur door. Niks marginaal dus! Een toppertje wat mij betreft! Probeer maar eens niet mee te zingen of dansen ;) Enjoy!
Ik kende tot voor kort de band The Wanted nog niet (shame on me, ik weet het!). Toen ik We Own The Night voor de eerste keer hoorde, was ik echter meteen verkocht! Ze hebben er een fan bij! En nu misschien nog wel vele meer! ;) Veel luisterplezier!
Krijg jij ook een instant feel good boost van dit lied?
Lacht Nor Mij van Slongs Dievanongs is een van dé zomerhits in ons Belgenlandje. Ik was meteen verkocht toen ik het voor de eerste keer hoorde. Of het door het Antwerpse accent komt of door de lieve tekst weet ik niet zeker, al denk ik dat het door de combinatie komt. Enjoy!
Om het begin van mijn nieuwe schooljaar te vieren (ik begin morgen met mijn lessen), leek het me wel leuk om nog eens een themaweek te doen. Ik heb voor het thema 'muziek' gekozen. Niet alleen omdat ik heel veel van muziek houd en er veel mee bezig ben, maar ook omdat ik graag nieuwe muziek ontdek en ik er zeker van ben dat jullie dit ook graag doen. De hele week zullen er dus muziekgerelateerde berichtjes online komen. Alvast ontzettend veel luisterplezier!
Een themaweek is een speciale week en dus besloot ik ook een andere header op de blog te plaatsen. Nouja, een andere... een aangepaste! Laat me zeker weten wat je van het concept themaweken vindt (en wat je van de 'nieuwe' header vindt uiteraard!).
Fashionologie is en blijft, zoals de naam het al doet vermoeden, een fashionblog. Berichtjes over mode domineren dus de blog, hoewel beauty tegenwoordig ook vaak aan de beurt komt. Ook voor de themaweek summer is in town af te sluiten, besloot ik dus voor een berichtje over fashion te gaan. En dat mode niet altijd duur hoeft te zijn, bewijst H&M weer maar eens met een geweldige en goedkope nieuwe zoercollectie. Allen naar de dichtsbijzijnde H&M dus!
Ik vind deze collectie echt ge-wel-dig! Lekker zomerse pastelkleuren en ook enkele items in neon maken van deze H&M collectie een echte topper. Ik ga binnenkort weer shoppen en hoop iets uit deze collectie te kunnen meepikken! Wat vind jij van deze collectie?
In de zomer willen we er allemaal ontzettend goed uit zien, zodat we ons strakke lijf in onze nieuwe bikini kunnen laten zien. Maar om een strak lijf te verkrijgen moeten we eerst een work-out doen natuurlijk. Een hele last, zo lijkt het, maar niets is minder waar. De zomer mag dan al wel begonnen zijn, maar een extra work-out kan iedereen wel eens gebruiken. En dat ie makkelijk is, is natuurlijk des te leuker.
Vandaag, 6 juli, is het namelijk International Kissing Day. Wat heeft dat nu met work-out te maken? Wel, wanneer we kussen, gebruiken we tot 34 gezichtsspieren. Bovendien zorgt kussen er ook voor dat we gelukkiger worden omdat kussen neuropeptiden vrij maakt en deze hormonen ons een gevoel van geluk geven. En dat alles heeft Babor geweten! Speciaal voor deze International Kissing Day heeft Babor namelijk een limited edition collectie gemaakt, die ervoor zorgt dat je lippen de perfecte kusmond worden. Totally kissable inpink!
Happy international kissing day to y'all! Geniet van je mini work-outs (al dan niet met de nieuwe collectie van Babor)!
Bourjois Paris komt weer met een nieuwe zomercollectie op de proppen: me likey! Het ziet er allemaal weer heel erg fancy uit en de kleuren zijn allemaal heerlijk zomers, dus leek het me wel leuk om deze make-upcollectie eventjes aan jullie voor te stellen. Ik heb zelf jammer genoeg nog nooit een product van Bourjois Paris getest, maar ik heb uit enkele betrouwbare bronnen wel vernomen dat je meestal ook echt waar krijgt voor wat je ervoor betaalt. Niet dat dit merk extreem duur is, zoals bijvoorbeeld Chanel en Dior, maar het is ook zeker en vast niet zo goedkoop als bijvoorbeeld Catrice en Essence.
Het besluit is genomen, de zomer van 2012 wordt kleurrijk en uitbundig! Bourjois dringt door tot in de kern van de modetrends en viert de schoonheid van tropische bloemen met een kleurenpalet dat ons regelrecht naar Zuid-Amerika voert… Naïeve boeketten van Hibiscus, Oost-Indische Kers en Bougainville met ongelooflijke kleuren, hebben het leven geschonken aan een zonnige opmaak met verzadigde nuances en geraffineerde transparantie.
In deze kleurrijke omgeving van primaire tinten worden de ogen, de ‘sterren van het uiterlijk’, voorzien van een combinatie van gedurfde kleuren: pittig oranje verenigt zich met tropisch blauw! De mond, sensueel en vitaminerijk, krijgt een verzadigd maar in transparantie verwerkt koraal en biedt het gezicht zo een regelrechte opleving. De teint is warm en zacht, delicaat zonnig door subtiel met bronzing poeder aangezette jukbeenderen. De nagels zijn de echo van de mond: voor het eerst biedt Bourjois een tint van doorzichtige grenadine: rood in de zomer? Ja, maar licht als een sorbet!
Blue Canard 2 - €11,49
Orange Epicé - €10,99
Delice de Soleil Zonnepoeder Light Medium 12 - €12,99
1Seconde Gloss 15 Grenadine Tonic - €9,50
Gloss Effet 3D Transparent Oniric 18 - €10,99
New Gloss Effet 3D 53 Corail Artistic - €10,99
Volume Glamour Max Waterproof Noir 51 - €13,49
1Seconde Nagellak 10 Rouge Poppy - €8,50
Nou, ik vind in elk geval dat alle producten er weer goed uitzien. Het product dat mij het meeste aanspreekt, is de Orange Epicé. Zoals ik trouwens al eerder zei, is Bourjois Paris niet het goedkoopste merk, maar je krijgt meestal wel waar voor je geld. Af en toe moet je eens investeren in je make-upcollectie.
De zomer is weer in het land en dat wil zeggen dat we weer met een gerust hart kleur kunnen dragen. Yes! Maar niet enkel en alleen onze kledij mag in een fel kleurtje zijn, ook onze schoenen! Lekker kleuren matchen of colourblocken? Het kan allemaal met colour up your life van Cafe Moda.
Rood, oranje, geel, groen, blauw, roze of toch liever multicolour? Het kan allemaal! Al bovenstaande schoenen zijn te koop bij Cafe Moda (klik op de naam om naar de shop te gaan). Neem er dus zeker eens een kijken, want wie weet vind je er wel jouw droomschoenen! Heb jij veel felgekleurde schoenen of ben je meer voor de zwarte/witte/bruine schoen?
Zomer betekent zomerse liedjes! Ik heb dus voor jullie een leuke afspeellijst gemaakt bombol leuke liedjes voor de zomer. Er staan oude, heel oude, maar ook zeer recente liedjes tussen. Enjoy!
LMFAO - Sorry For Party Rocking
Britney Spears - Baby One More Time
Avril Lavigne - Girlfriend
David Guetta - Sexy Bitch
Christina Aguilera, Lil' Kim, Mya & P!nk - Lady Marmelade
David Guetta ft. Nicki Minaj & Flo Rida - Where The Girls At
Inna - 10 Minutes
Snoop Dogg ft. David Guetta - Sweat
Don Omar ft. Lucenzo - Danza Kuduro
Mohombi - Bumpy Ride
Lady Gaga - Just Dance
Will.I.Am - I Got It From My Mama
Dj Fresh ft. Rita Ora - Hot Right Now
Hoewel dit al een hele waslijst is aan liedjes heb ik toch nog steeds het gevoel dat er nog honderden andere liedjes bij kunnen staan. Weet jij er eentje dat er nog bij moet volgens jou? Let me know!
Vandaag is het de eerste dag van de themaweek summer is in town! Vandaag is het echter ook nog maandag, dus inspiratiedag. Moet ik nu een keuze maken tussen deze twee? Nee hoor, ik combineer beide gewoon! Vandaag dus een inspiration day in summerstyle! Geniet van deze tien zomerse plaatjes. Ik hoop dat ze je in de zomersfeer brengen! Feel the inspiration!
Er is mij eens gevraagd door een bezoekster om de bronnen van de foto's er telkens bij te zetten en ik begrijp waarom die persoon dat vroeg, maar helaas moet ik toegeven dat ik meestal de bron niet meer weet van de plaatjes. Van het vierde plaatje (het meisje met het fluogele jurkje aan en een tattoo op haar pols) weet ik de bron nog wel. Dit plaatje komt namelijk van The Blonde Salad. Het meisje dat op de foto staat, is Chiara, de eigenares van The Blonde Salad. Haar site is echt een aanradertje!
Toen Fashionologie nog een blog was op web-log.nl heb ik ooit al eens een themaweek geïntroduceerd en het leek me wel leuk om dat hier nog eens te doen. Aangezien de zomer vandaag officiëel begint, leek 'zomer' me wel een leuk thema. Het thema van volgende week (2 juli 2012 tot en met 8 juli 2012) is dus summer is in town! De hele week lang kan je hier op Fashionologie dus berichtjes lezen over zomer, joepiejeej!
Gedurende deze week zal ik dus berichten online plaatsen op Fashionologie over de zomer. Ik probeer zo algemeen mogelijk te blijven, wat wil zeggen dat ik in zoveel mogelijk categorieën een bericht plaats deze week. Zo zal je bijvoorbeeld een bericht kunnen lezen over een lied dat volgens mij dé zomerhit van 2012 wordt, maar kan je ook lezen over leuke activiteiten die je in de zomer allemaal kan doen. Maandag (morgen dus) komt er nog wel steeds een inspirerend berichtje online, maar dan in een zomers jasje.
Ik hoop dat jullie dit een leuk initiatief vinden. Een themaweek betekent natuurlijk wel dat de erg recente nieuwtjes niet tijdens deze week online verschijnen. Daar zal je dan op moeten wachten tot na de themaweek.