Posts tonen met het label tags. Alle posts tonen
Posts tonen met het label tags. Alle posts tonen

19 september 2012

Liebster Award

Ik ben door Sophie van Fashion Dreams getagd om een award te krijgen en door te geven: de liebster award. Dit is een 'award' voor blogs met minder dan 200 followers op Bloglovin' om elkaar zo wat te steunen en eventueel ook wat meer volgers te krijgen.

  Elke tag of award heeft zo zijn regels en dus ook deze. De regels luiden als volgt:
  • Elke persoon die genomineerd is, moet 11 dingen over zichzelf vertellen, maakt niet uit wat.
  • Elke persoon die genomineerd is, moet 11 vragen beantwoorden die aan jou gesteld zijn door de persoon die je nomineerde voor deze award.
  • Elke persoon die genomineerd is, moet 11 andere bloggers met minder dan 200 followers op Bloglovin' nomineren voor deze award en ze ook vermelden in deze post. Bovendien ga je dit hen ook vertellen door een reactie op hun blog te plaatsen met een lionk naar dit bericht.
  • Elke persoon die genomineerd is, moet 11 vragen stellen aan de personen die hij/zij nomineert voor deze award.
  • Iedereen mag maar één maal genomineerd worden voor deze award.
Ben jij benieuwd? Klik dan gauw op 'meer lezen'!

21 juni 2012

Tag: been there, done that.

Vandaag wilde ik een leuke tag met jullie delen, die ik las op MissMurphy. De tag heet 'been there, done that' en gaat over vakantie. Dat leek em wel leuk, aangezien de zomervakantie toch weer voor de deur staat! I'm ready for summer!


Welke landen van de wereld heb je al bezocht?

Ik ben al in België, Luxemburg, Nederland, Frankrijk, Spanje, Italië, Duitsland, Turkije en Engeland geweest.

Welke bestemming staat bovenaan jouw verlanglijstje? Met andere woorden: waar wil je ECHT nog een keertje heen?

Ik zou dolgraag eens naar Stockholm gaan. New York, Curacao, Praag, Australië en de Malediven staan ook hoog op mijn verlanglijsteje. Ik heb me ook laten vertellen dat Rusland echt de moeite waard is om eens heen te gaan, dus wie weet!

Wat is jouw meest ideale vakantie? (strandvakantie, shopping trip, culturele vakantie, etc.)

Ik ben echt niet het type persoon dat de hele vakantie niets doet. Ik ga heus wel eens graag naar het strand om even te chillen, maar ik ga ontzettend graag shoppen en de plaats waar ik op vakantie ben verkennen!


Welke plek vond je zo bijzonder dat je er nog wel eens heen zou willen?

Vorig schooljaar ben ik op driedaagse geweest naar Parijs. Deze stad heeft me echt betoverd: zo mooi! Ook Rome, waar ik dit schooljaar naartoe ben geweest, vind ik erg leuk.

Ben je al eens voor werk naar een leuke bestemming gestuurd? Zo ja, waar?

Nou, ik heb alleen nog maar vakantiewerk en weekendwerk gedaan en daarvoor ben ik nog niet op reis gestuurd. Jammer, maar helaas ;)

Met wie ga je meestal op reis?

Ik ga meestal met mijn ouders en mijn zus op vakantie. Op kap gaan, doe ik dan weer wel met vriendinnen natuurlijk!

Met wie zou je nog wel eens op vakantie willen gaan? (dit mag iedereen zijn: familielid, vriend(in) of beroemd persoon)

Ik zou dolgraag eens met mijn beste vriendin op reis gaan.


Wie of wat zou je meenemen naar een onbewoond eiland?

Mijn vriend en ijn beste vriendin. Altijd leuk!

Ben je al eens in Nederland op vakantie geweest? Zo ja, waar?

Neen, ik ben nog niet in Nederland op vakantie geweest. Ook in België niet.

Ga je liever naar een attraktiepark of naar een dierentuin?

Attraktiepark! Hoewel ik ook wel eens graag naar een dierentuin ga.


Zou je liever een ski- of een zonvakantie willen hebben?

Geef mij maar een zonvakantie. Ik ben geen echte zonneklopper, maar in een zwembad springen in het volle zonnetje is gewoonweg zalig!

Wat is jouw leukste vakantie-herinnering?

Al mijn vakanties zijn eigenlijk leuk geweest. Ik kan niet kizen, help!

Wat is jouw minst leuke vakantie-herinnering?

Ik ben ooit op kamp eens van een trap gevallen. Toen moest mijn elleboog genaaid worden (zonder verdoving!). Aangenaam was toch wel iets anders!

Naar welk(e) land(en) ga je dit jaar op vakantie?

Ik ga dit jaar voor de allereerste keer in mijn leven naar Zweden. Superspannend! Verder ga ik ook nog op kap naar Kroatië en misschien ga ik ook nog enkele daagjes naar Parijs.

Waar zou je nooit op vakantie gaan?

Ik wil overal gerust eens op vakantie gaan. Ik kan zometeen geen enkele plaats bedenken waar ik niet op vakantie zou willen gaan.

Zo, dat waren alle vragen alweer. Ik vond dit wel een leuke tag en ik hoop dat jullie er hetzelfde over denken! Ik heb alvast ontzettend veel zin in de zomer! Jij ook?

door: Svea

15 januari 2012

99 Things Tag

Ik blogde een paar dagen geleden al over Beautygloss, de site van Mascha (klik). Ze heeft ook een persoonlijke blog en daar vond ik volgende tag op: 99 Things Tag. Onder dit stukje tekst staan 99 zaken en dan moet je aanduiden welke jij allemaal al hebt gedaan/meegemaakt. Ik vond het wel een leuke tag, zodus...

1. Je eigen blog gestart.


2. Onder de sterren geslapen.
3. In een band gespeeld.
4. Naar Hawaii geweest.
5. Een meteorietenregen gekeken.
6. Meer dan je je kan veroorloven aan een goed doel gegeven.
7. Naar Disneyland geweest.
8. Een berg beklommen.
9. Een bidsprinkhaan vastgehouden.
10. Een solo gezongen.
11. Bungee gesprongen.
12. Parijs bezocht.


13. Naar een onweersstorm gekeken.
14. Jezelf vanaf nul een kunst geleerd.
15. Een kind geadopteerd.
16. Voedselvergiftiging gehad.
17. Bovenop het Vrijheidsbeeld gelopen.
18. Je eigen groenten geteeld.
19. De Mona Lisa gezien in Frankrijk.
20. Geslapen in een nachttrein.
21. Een kussengevecht gehad.
22. Gelift.
23. Jezelf ziek gemeld terwijl je niet ziek was.
24. Een sneeuwfort gebouwd.
25. Een lammetje vastgehouden.
26. Ge-skinnydipt.
27. Een marathon gelopen.
28. In een gondel gevaren in Venetië.
29. Een totale eclips gezien.
30. Een zonsopgang of zonsondergang gekeken.
31. Een homerun geslagen.


32. Op een cruise geweest.
33. De Niagara Falls in het echt gezien.
34. De geboorteplaats van je voorouders bezocht.
35. Een Amish gemeente gezien.
36. Jezelf een nieuwe taal geleerd.
37. Genoeg geld gehad om geheel tevreden te zijn.
38. De toren van Pisa in het echt gezien.
39. Gaan rots klimmen.
40. Michelangelo’s David gezien.
41. Karaoke gezongen.
42. Een geiser zien uitbarsten
43. Voor een vreemdeling een maaltijd betaald in een restaurant.
44. Afrika bezocht.
45. Op het strand gewandeld bij maanlicht.
46. Met een ambulance vervoerd.
47. Een portret laten schilderen van jezelf.
48. Diepzee gevist.
49. De Sixtijnse kapel in het echt gezien.
50. Op de top van de Eiffel Toren geweest.
51. Gedoken of gesnorkeld.
52. In de regen gekust.


 53. In de modder gespeeld.
54. Bij een drive-in bioscoop geweest.
55. In een film gespeeld.
56. De Chinese Muur bezocht.
57. Een bedrijf gestart.
58. Vechtsport les gevolgd.
59. Rusland bezocht.
60. Geserveerd aan thuis- en daklozen of minder bedeelden.
61. Scouting koekjes verkocht.
62. Op een walvistocht geweest (toeristisch).
63. Bloemen gekregen zonder reden.
64. Bloed, plasma of bloedplaatjes gedoneerd.
65. Wezen Skydiven.
66. Een Nazi concentratiekamp bezocht.
67. Een automatisch incasso niet kunnen betalen door te laag saldo.
68. In een helikopter gevlogen.
69. Een favoriet kinderspeeltje bewaard.
70. Het Lincoln Memorial bezocht.
71. Kaviaar gegeten.
72. Een quilt gemaakt.
73. In Times Square gestaan.
74. Door de Everglades getoerd.
75. Ontslagen bij je baan.
76. Het wisselen van de wacht gezien in Londen.
77. Een bot gebroken.
78. Passagier geweest op een motor.
79. De Grand Canyon in het echt gezien.
80. Een boek gepubliceerd.
81. Het Vaticaan bezocht.
82. Een gloedje nieuwe auto gekocht.
83. In Jeruzalem gelopen.
84. Je foto in een krant.
85. Een vreemdeling gekust op middernacht bij Nieuwjaar.



 86. Het Witte Huis bezocht.
87. Een dier gedood en bereid om te eten.
88. De waterpokken gehad.
89. Iemands leven gered.
90. In een jury gezeten.
91. Een beroemd persoon ontmoet.
92. Deelgenomen aan een boekenclub.
93. Een tattoo hebben.
94. Een baby gehad.
95. De Alamo (Texas) in het echt gezien.
96. In het Groot Zoutmeer (Utah / Great Salt Lake) gezwommen.
97. Betrokken geweest in een rechtszaak.
98. Een GSM gehad.


99. Gestoken door een bij.

Als ik mijn antwoorden op deze lijst zie, heb ik precies nog niet zo erg veel gedaan. Ik zal deze tag volgend jaar (of na een paar jaar meer) nog eens invullen. Eens kijken of ik dan al wat meer heb gedaan/meegemaakt! Hopelijk vonden jullie het wat leuk om deze tag te lezen...

door: Laura/Svea