8 juni 2013

Kunstnagels @ Polished.be

Een tijdje geleden heb ik kunstnagels laten zetten. Nouja, voor eventjes dan toch. Ze werden er praktisch meteen weer afgehaald. Waarom? Omdat ik een kunstnageltechniekenmodel was voor Polished. Elke, de eigenares van deze onderneming, had een oproep naar kunstnageltechniekmodellen op Facebook geplaatst en ik had mezelf kandidaat gesteld.


Ik was eerst en vooral ontzettend benieuwd naar de persoon die m'n nagels ging doen, omdat ik haar alleen nog maar kende van de beautywebshop Beauty by Elke (waar momenteel alles aan promotieprijzen wordt verkocht, omdat ze stopt met deze webshop en zich gaat concentreren op Polished!). Maar ik was natuurlijk ook heel benieuwd naar wat er allemaal ging gebeuren met mijn nagels. Ik had namelijk nog nooit kunstnagels gehad. Op bovenstaande foto zie je het eindresultaat (prachtig toch?!), maar ik neem je graag stap voor stap mee doorheen mijn avontuur! (Mijn excuses als niet alles foto's even duidelijk en scherp zijn, het grootste deel is mijn mijn smartphone getrokken...)


Eerst werden mijn nagels wat properder gemaakt en werden mijn nagelriemen naar achteren geduwd. Vervolgens werd er vanalles op en met mijn nagels gedaan, waar ik niet zoveel van snapte, wat het resultaat op bovenstaande foto opleverde: de basis van mijn kunstnagels. Beetje creepy hé?!


Af en toe wat laten drogen en harder laten worden in dit machientje. Bezie het als een soort oventje voor je kunstnagels, waar ze sterker van worden. Je voelt hier niets van hoor.


Een kleurtje erop en klaar! Hihi, nee hoor, dit is natuurlijk nog steeds niet het eindresultaat! Hier wordt natuurlijk al wel duidelijk dat ik groene kunstnagels ga krijgen. Dit was trouwens de eerste laag groen die op mijn nagels kwam, er kwamen er echt nog wel meer bij.


Sorry voor de wazigheid van deze foto, maar op deze foto is het wel heel duidelijk dat Elke een speciale techniek oefende op mijn nagels.  Ik heb ongeveer drie uur stilgezeten, zodat zij mijn nagels kon doen. Normaal duurt dit veel minder lang (als je nagels op de 'gewone' manier worden gedaan), maar omdat mijn nagels op een speciale manier werden gedaan, duurde het dus wat langer.

Op deze foto zijn mijn nagels al grotendeels klaar. Er werd hierna nog een beetje bijgetekend en mooi afgerond, maar verder zijn we hier bijna aan het einde.


En voilà, mijn nagels zijn klaar! Prachtig, nietwaar?! Ik vond ze echt ontzettend mooi, maar jamer genoeg moesten ze er meteen weer af. Hoewel, dit was misschien niet zo jammer, want deze kunstnagels waren echt lang en bijgevolg redelijk onhandig. Ik vind dat het eindresultaat er echt mag wezen en wil Elke van Polished dan ook echt bedanken voor deze leuke ervaring. Elke was echt een vlotte, vriendelijke dame, die weet waar ze mee bezig is. Dus als je ooit kunstangels wil laten zetten... Eén adres: Polished!