27 april 2013

Gilmore Girls

Gilmore Girls is mijn laatste nieuwe verslaving! Ik weet nog wel dat ik er vroeger bij mijn grootmoeder wel eens naar keertje naar heb gekeken, maar toen snapte ik alle inside jokes nog niet en kon ik alle personages ook nog niet zo goed uit elkaar houden. Maar ik vond het toen toch al wel een leuke serie. En nu ik de eerste vier seizoenen helemaal heb uitgekeken en klaar ben om aan seizoen vijf te beginnen, is mijn liefde ervoor alleen nog maar gegroeid!


Gilmore Girls draait helemaal om het leven van Lorelai Gilmore en Rory Gilmore; moeder en dochter. Lorelai beviel van Rory toen ze slechts zestien jaar oud was en door een enorme ruzie thuis is ze toen samen met Rory weggegaan van thuis en zelfstandig gaan wonen. Ze kwam terecht in het minidorpje Stars Hollow, waar ze nu, zestien jaar later, nog steeds woont.

Ik ben niet alleen dol op Lorelai en Rory, maar ook de grumpy Luke, townsfool Kirk, dans- en showbizzlerares Miss Patty, de bemoeial Taylor, Emily & Richard (de grootouders van Rory en dus de ouders van Lorelai), de klagende Franse Michel, de beste kok (en vriendin van Lorelai) ter wereld Sookie, de liefste jongen Dean, de bad boy Jess, Rory's beste vriendin Lane, Lane's superstrenge Koreaanse moeder, de grappige en tegelijkertijd oh zo lieve Jackson, ... Alle personages zijn zo apart en uniek en toch zo leuk! Doorheen de serie leer je alle personages steeds beter kennen en lijkt het soms alsof ze niet alleen in Stars Hollow wonen, maar gewoon vrienden van je zijn.

Het is een leuke, grappige, romantische en warme serie. Ik ben er echt verslaafd aan geraakt en vind het helemaal niet erg. Ik kan me echt volledig laten meeslepen in de serie and I like it! Een dikke aanrader!

Heb jij al eens naar Gilmore Girls gekeken?