24 december 2011

De Beautygloss fakeheidstest

Eventjes geleden, toen ik weer aan het rondsnuffelen was op één van mijn favoriete beautyblogs Beautygloss, vond ik er een superleuk berichtje, namelijk de FAKE test. De test stond er (voor de lol) om je fakeheidsgehalte aka je plastic barbie gehalte eens te testen. Erg leuk! Toen kwam het in me op dat er onder jullie mensen zijn die Beautygloss nog niet kenden en dus ook de test niet hebben gedaan, maar de test is zo leuk dat ik gewoon besloot om hem hier ook eens te plaatsen! Let wel op: ik heb deze test dus niet zelf gemaakt, alle vragen en op het einde de klassen zijn gemaakt door Mascha van Beautygloss.nl!


De test werkt als volgt: ik stel een vraag en jij moet daar gewoon op antwoorden met 'ja' of 'nee'. Als je antwoord eigenlijk soms is, telt dit ook mee als een 'ja'! Onder elke vraag laat ik jullie ook mijn antwoord weten, want ook ik doe mee aan de test natuurlijk. En denk erom: dit is eigenlijk gewoon als grapje bedoeld, en dus geen serieuze vragenlijst!

1. Draag je make-up?
Mijn antwoord: Ja. Ik draag vrij vaak make-up, en test ook producten uit. Ik draag echter niet elke dag make-up, want ik vind het belangrijk dat je gezicht voldoende rust krijgt. Aan alle personen die constant make-up dragen: stop ermee, want je gezicht heeft echt rust nodig soms! Las desnoods één dagje in de week een make-uploze dag in (bijvoorbeeld als je toch de hele dag thuis bent).

2. Gebruik je een haartang? Dit kan een stijltang, krultang of andere tool zijn om je haar anders te maken dan het van nature is.
Mijn antwoord: Ja. Maar al wel een heel pak minder dan vroeger. Ik heb een tijd gehad dat ik elke dag (en soms zelfs meerdere keren per dag) mijn haar steilde. Het duurde dan ook niet lang of mijn haar zag er echt uit als stro. Doe dit dus niet! Het is heus geen schande om eens een keertje met nét iets minder goedzittende haren naar je school of werk te gaan!

3. Heb je nepnagels? Acryl, gel of plaknagels.
Mijn antwoord: Nee. Ik heb van nature uit erg lange, smalle en sterke nagels en daar ben ik heel trots op.

4. Draag je nepwimpers?
Mijn antwoord: Nee. Gewoonweg omdat ik niet eens zou weten hoe ik ze helemaal correct zou moeten aan brengen en een laagje mascara werkt voor mij goed genoeg. Oké, er zijn momenten dat ik ze wel eens zou willen proberen, maar ik heb het echt nog nooit geprobeerd!

5. Heb je extensions in je haar?
Mijn antwoord: Nee. Ik wil ze wel erg graag, want ik heb nogal een korte coupe, maar dan gewoon voor speciale gelegenheden. Er bestaat wel een vrij grote kans dat ik me er binnekort ga aanschaffen, maar voorlopig is mijn antwoord op deze vraag dus 'nee'.

6. Heb je een fake tan? Door de zonnebank of zelfbruiner?
Mijn antwoord: Nee. Ik ben erg wit en soms ben ik wel eens wat jaloers op sommige mensen hun leuk bruin kleurtje, maar ik hou het toch bij mijn wit kleurtje. In de zomer wordt ik soms wel wat bruiner door de zon uiteraard.

7. Heb je cosmetische chirurgie gehad? Van nepborsten, tot opgespoten lippen, etcetera...
Mijn antwoord: Nee. Hell no! Dat is niets voor mij. Ik ben tevreden met mezelf en neem er dan ook graag mijn imperfecties bij.

8. Behandel je je haar chemisch, door bijvoorbeeld een permanent of haarverf?
Mijn antwoord: Ja. Mijn haren zijn niet vanzelf zo blond, ik gebruik hier haarverf voor. Dit doe ik al enkele jaren. Call me crazy, but I love it!

9. Gebruik je deodorant? Tja, laten we eerlijk zijn, zweet is je natuurlijke geur!
Mijn antwoord: Ja. En ik weet zeker dat ik bijlange na niet de enige ben!

10. Heb je gebleekte tanden? Whitening tandpasta gebruiken telt ook mee!
Mijn antwoord: Nee. Ik heb ze nog nooit laten bleken (je tanden laten bleken is trouwens echt superduur!) en ik gebruik ook geen whitening tandpasta.

Zo, dat waren alle vragen. Nu moet je je score nog berekenen om te weten wat jouw plastic barbie gehalte is. Dit gaat als volgt: iedere 'ja' is een punt. Tel al je punten samen en kijk hieronder bij welke klasse jij hoort...

Taylor_gg_09_large

0 punten
Okay, hello miss naturel! Wow, jij moet wel helemaal into de naturel look zijn. Zelfs geen deodorant? Ik ben jaloers. Misschien is het wel leuk om af en toe te spelen met make-up? Wees niet bang, dit kan ook als er niemand bij is. Beauty producten zijn niet kwaadaardig, jij beslist zelf altijd nog wat je wel en niet gebruikt.

1 – 5 punten
Een klein beetje fake is niet erg. Als jij je er lekker bij voelt om nepnagels op te hebben en je make-up elke dag op te brengen, dan is dat toch fijn? Nee, niks mis mee. Let wel op je leeftijd – als je 11 bent en 5 punten scoort ben je misschien toch iets te jong voor dit allemaal...

6 – 9 punten
Zeg, pas je op dat je niet een beetje doorslaat? Je wilt er natuurlijk niet uit zien zoals sommige opgeblazen popjes, met nepborsten en 3 kg extensions in. Pas ook op met die bruine kleur, ik hoop dat hij uit een potje komt.

10 punten
Misschien moet jij even dimmen. Je kan ook te ver gaan. Ik hoop dat je op de meeste antwoorden ‘soms’ hebt geantwoord, want iedere dag ‘the whole look’ lijkt me ook veel werk. Relax! Geniet van een make-up vrij dagje :)

Zo, mijn score is dus: 4. Ik zit dus in de klasse 1 - 5 punten. Ik ben zeventien jaar oud (bijna 18 ondertussen!) en ik gebruik make-up, deodorant, ik kleur mijn haren en ik gebruik tools om mijn haren te steielen en/of te krullen -al komt dat laatste niet zo vaak voor-. Ik ben er best trots op dat ik niet superhoog heb gescoord, want niemand wil fake zijn natuurlijk, maar volgens mij is de klasse 1 - 5 punten toch wel de beste -of toch zeker de meest gemiddelde- klasse. Ik denk dat de meeste mensen ook wel in deze klasse terecht komen, want enorm veel mensen gebruiken bijvoorbeeld make-up en deodorant.

Nu ben ik wel enorm benieuwd naar jullie resultaten! Je hoeft niet al je antwoorden in een reactie te zetten, maar ik ben wel benieuwd naar het aantal punten dat je scoorde en naar je leeftijd, want dat kan wel een verschil maken denk ik.

Nou, ik zou zeggen: doe de test en laat me weten wat voor plastic barbie jij bent! ;)

door: Laura/Svea